X
تبلیغات
پخش زنده جام جهانی

نیوفایلز

نیوفایلز با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید

دانلود پایان نامه علت استفاده از وسایل کمک آموزشی

دانلود پایان نامه علت استفاده از وسایل کمک آموزشی

جهت اخذ درجه کارشناسی


بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول
۱-۱-مقدمه
۲-۱-تقسیم بندی رسانه های آموزشی
فصل دوم
تحقیقات تجربی درباره ی موضوع تحقیق
۱-۲- تحقیق بر روی دانش آموزان پایه پنجم منطقه ۱۳ تهران
۲-۲-تحقیق در درس علوم در دبستان های منطقه ۲ تهران
۳-۲- تحقیق بر روی مسئله از دیدگاه معلمین خوروبیابانک
۴-۲- تحقیق بر روی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کرمانشاه
۵-۲- تحقیق بر روی دانش آموزان دوره ابتدایی مناطق ۲و۱۰و۱۷ تهران
۶-۲- تحقیق بر روی مدارس ابتدایی پسرانه ناحیه ۴ کرج و دانشجویان ضمن خدمت
۷-۲- تحقیق بر روی ندارس ابتدایی پسرانه منطقه ۱۷ تهران
۸-۲- تحقیق بر روی مسئله از دیدگاه معلمان منطقه اشتهارد
۹-۲- تحقیق بر روی دانش آموزان مدارس راهنمایی منطقه اشتهارد
۱۰-۲- تحقیق و بررسی مقایسه وضع موجود و مطلوب وسایل کمک آموزشی
۱۱-۲- تحقیق بر روی معلمان دبستانهای ناحیه یک زنجان
۱۲-۲- بررسی وضع موجود آزمایشگاهی مدارس راهنمایی ناحیه یک اسلام شهر
۱۳-۲- تحقیق در مقطع راهنمایی منطقه بوئین زهرا
۱۴-۲ تحقیق بر روی مدارس ابتدایی منطقه آبیک
۱۵-۲- تحقیق بر روی مدارس راهنمایی ناحیه ۳ کرج
فصل سوم
نتیجه گیری و منابع و ماخذ
۱-۳- جمع بندی و نتیجه گیری

و… 

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی علت استفاده از وسایل کمک آموزشی  ” بدین شرح است:

بطور کلی وسایل آموزشی به ابزارها و امکاناتی اطلاق می گردد که در جریان تدریس جهت تفهیم بهتر مطالب درسی و یادگیری موثر توسط معلم و دانش آموز بکار می روند . این وسایل آموزش را از حالت سخنرانی محض خارج می کنند و یادگیری را با بهره گیری از حواس مختلف آسان و ممکن می سازند. در این شرایط شاگردان قادرند اطلاعات رفتار و مهارتهای جدید را با درک کامل بدست آورند.
آنچه می شنوم فراموش می کنم آنچه می بینم به خاطر می آورم و آنچه انجام می دهم می آموزم.
سخن فوق حکایت از این دارد که یادگیری زمانی تحقق می یابد که دانش آموز خود مستقیما در جریان آموزش قرار گیرد و خود را در آموزش شریک و سهیم بداند وقتی دانش آموز سیمی را از یک طرف به باطری و از طرفی دیگر به لامپ وصل می کند و با زدن کلیدی لامپ روشن می شود احساس شعف زاید الوصفی به او دست می دهد . آنچنانکه گویی کشف مهمی انجام داده است . این آموزش در ذهن او بیشتر ماندگار خواهد بود. البته تاکید بر استفاده از این وسایل هیچ گاه به معنی نفی نقش معلم نیست. زیرا هیچ وسیله ای نمی تواند جایگاه اصلی و با ارزش معلم را پر کند اما وقتی معلم این وسایل را در آموزش بکار می برد کودکان را در فراگیری بهتر عمیق تر و سریع تر مطالب یاری می کند، مفاهیم درسی جذابیت بیشتری پیدا می کند و کلاس ساکن و خاموش تبدیل به کلاسی سیال و پر هیاهو می گردد.
بنابراین با استفاده از وسایل و امکانات آموزشی گفته ها و مطالب درسی برای   دانش آموزان عینی تر و ملموس تر می شود حتی گاهی اتفاق می افتد که آنها در هنگام مشاهده و کار با وسایل نکاتی ریز و ظریف را کشف می کنند که برای همیشه در ذهنشان باقی می ماند پس هر اندازه که آنها از حواس خود بیشتر بهره بگیرند استعداد و خلاقیتشان بیشتر شکوفا می شود ذهنشان بیشتر فعال می شود و معلم نیز از کار خود نتیجه بهتری می گیرد در واقع معلم با بکارگیری این روش به سلامت روانی خود نیز کمک کرده است.
پس باید در عصر انفجار دانش از کوتاهترین و موثرترین راه به اهداف آموزشی مورد نظر خود برسیم و باید بدانیم که تحقق این امر جز با بکارگیری و بهره گیری صحیح و برنامه ریزی شده از وسایل و امکانات آموزشی مقدور نیست.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: بررسی علل استفاده از مواد کمک آموزشی و تأثیر حضور متصدیان آزمایشگاه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس علوم تجربی
دسته: مدیریت – اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۶۰
.
.
این وبلاگ با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

شماره تماس:42274401(041)

تاریخ ارسال: شنبه 29 آبان 1395 ساعت 19:53 | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.